Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Rychlokurz hubnutí 4. díl

 

Jak chytře proti hladu a chutím

V dnešní lekci se budeme věnovat seznámení s tzv. glykemickým indexem /Gl/. Ten začne hubnoucího jedince zajímat ve chvíli, kdy se v průběhu úprav jídelníčku bude dostavovat výrazný hlad či úporné chutě. Je to pravděpodobně způsobeno špatnou skladbou stravy a to tím, že konzumujete možná sice netučné potraviny, ale obsahující sacharidy, pokrmy s vysokým glykemickým indexem. Zkušenosti ukázaly, že vyměníme-li ve své redukční dietě tyto potraviny za jiné, s nižším Gl, nezvladatelné pocity hladu a chutí obvykle ustoupí.

Co to vlastně glykemický index je? Je to ukazatel toho, jak rychle se ze zkonzumované potravy vstřebají sacharidy a zvedne se množství krevního cukru. Pokud je tento proces velmi rychlý, je v krátké době v krvi hladina cukru - glykemie nadměrná, zvýšená. Tělo, aby se vrátilo zpět k normálním hodnotám, potřebuje cukr zpracovat. Proto začne vyrábět zvýšené množství inzulínu. Ten velmi rychle zasáhne, zapracujeuž a obvykle se nezastaví, i když se hladina cukru dostává nejen na normu, ale pod ní. Jde o tzv. reaktivní hypoglykémii. Nedostatek krevního cukru pak alarmuje intenzivně tělo k příjmu potravy, proto pocity intenzivního hladu a chuti.

Obecně se vychází z hodnoty glykemického indexu glukózy, která má hodnotu 100. Index udává schopnost dané potraviny zvýšit hladinu krevního cukru. Následky potravin s vysokým glykemickým indexem, tedy velkou schopností zvýšit produkci inzulínu, jsou nejen strádání hladem a chutěmi a nadměrná konzumace dalšího jídla. Místo hubnutí může dojít paradoxně k přibírání na váze, protože živiny jsou pomocí inzulínu přednostně využity k ukládání do tukové tkáně.

Potraviny s nízkým Gl, tj. do hodnoty 30, jsou pro redukční dietu velice vhodné. Je to např. zelenina, libové maso, ryby, sýry atd.
Glykemický index s hodnotou 30 až 70 je nazýván středním a je akceptován v redukční dietě jen v nezbytné míře. Střední Gl má např. mléko a mléčné výrobky, určité mlýnskopekárenské výrobky, ovoce atd.
Potraviny s vysokým Gl, tedy s hodnotou nad 70, jsou pro redukční dietu z tohoto hlediska nevhodné. Patří většina sladkosti, loupaná rýže, alkoholické nápoje a mnohé moučné i uzeninové výrobky.

 

Ke štíhlosti využijte počítač.

Z glykemického indexu potravin na někoho z vás dýchne strach. Není to ale zdaleka tak složité. U každé potraviny je základní orientační hodnota, která vám jednou provždy řekne, zda ji do svého jídelníčku zařazovat, či se jí spíše při redukované stravě vyhnout. Vzhledem k tomu, že individuální jídelníček jedince obvykle obsahuje v průměru 30 až 50 nejfrekventovanějších potravin, zabere vám zjištění jejich glykemického indexu, využijete-li svého počítače, přibližně 10 až 15 minut.


Na internetu jsou na mnoha místech tabulky s různými hodnotami potravin /bílkoviny, tuky, sacharidy, kJ./. Najdete tu i hodnoty glykemického indexu, např. na www.glycemicindex.com. Stojí za to zbavit se vlčího hladu a při hubnutí být bez problémů. Glykemický index u stejné potraviny se poněkud mění i v závislosti na několika dalších okolnostech, jako je např. zralost ovoce, kombinace surovin v pokrmu, příprava a tepelné zpracování, množství vlákniny , kyseliny obsažené v potravinách nebo přidané do pokrmu atd.

Nechcete-li se hodnotami Gl vaší potravy vůbec zabývat, chcete-li mít kvalitně sestavený plnohodnotný redukční jídelníček, zaútočte na kila metodou hubnutí s odbornou pomocí přes internet. Odborníci na redukční výživu by vám zde měli pomoci učinit vhodné úpravy vašeho jídelníčku. V současnosti je na internetu nabídka převeliká.

Vy byste však měli pominout ty, které za vás redukční jídelníček kompletně připraví, předepíšou, i když se zdá, že to je ta nejlepší cesta. Odborník ale bude předepisovanou dietu skládat z potravin vhodných, ale ne těch, které máte rádi, na kterých si pochutnáte. Předepsanou dietu budete sice „držet“, avšak po celou dobu hubnutí budete netrpělivě čekat až ji budete moci „pustit“. Je pak velké nebezpečí, že se po době strádání vrátíte ke svým oblíbeným sladkostem či uzeninám. Vracet se budou též kila.

 

Hubnutí v internetovém kurzu

Efektivní odborná pomoc hubnoucímu komunikací přes internet by měla být založena na:

- monitoringu - dosavadního stravovacího systému hubnoucího člověka, určení jeho preferenčních potravin, vytipování potravin a nápojů s vysokým glykemickým indexem a vysokým obsahem tuku a zjištění systému stravování
- výměně - a to ve spolupráci s odborníkem nevhodných potravin za ty vhodnější, které by však splňovaly i vaše chuťové požadavky
- vybalancování - dalších významných komponent redukčního systému v komunikaci s odborníkem tak, aby šlo plnohodnotné stravování, tedy dostatek bílkovin, vitamínů, minerálů, stopových prvků atd.
- psychické posile - a podpoře hubnoucího a řešení dietních krizí či selhání

Systematickou spolupráci a komunikaci na trvale přijatelném a příjemném snižování váhy a následném dalším udržování hmotnosti nabízejí pouze internetové kurzy hubnutí. Jsou určeny právě jedincům, kteří mají minimum času a nechtějí se výživou zase tak detailně zabývat. Odborník by měl vždy pomáhat optimalizovat i celkový životní styl, sportovní preference a individuální podmínky hubnoucího jedince.

Doporučujeme všem, kdož by chtěli kurz internetového hubnutí vyzkoušet, aby si prohlédli podrobný popis postupu internetového kurzu na www.klub-diana.cz. Zde též najdete celou nabídku docházkových kurzů hubnutí a zeštíhlujících typů cvičení, které právě v tyto dny začínají. Ty jsou výhodné především pro jedince se slabou vůlí. Tady vám pomůže zhubnout nejen odborný lektor, ale především skupinová psychická posila.

Nespornou výhodou všech internetových forem hubnutí je, že nejste vázáni přesným časem ani místem a přes svůj notebook získáte tu pravou radu a pomoc. Vyberte si tedy dle chuti. Pak se chutě pusťte do hubnutí. Držíme palce!

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 9 519x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 60 996x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 600x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 404x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 581x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 111x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 146x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 764x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 353x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 841x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 181x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 14 973x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 200x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 082x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 519x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 090x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 176x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 209x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 110x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 760x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 265x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 261x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 726x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 055x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 132x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 405x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 672x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 591x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 692x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 6 014x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 335x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 5 939x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 400x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 054x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 210x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 5 018x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 260x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 547x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 202x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 337x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 334x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 566x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 510x)

 

 

nahoru