Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Jak řešit noční přejídání

 

Zatím o mém problému ví jenom manžel. Velmi se za to stydím a nevím si s ním rady. Je mi 36 let a po dvou dětech jsem velmi ztloustla. Myslím, že mám dost silnou vůli a tak jsem se před půl rokem rozhodla zhubnout. Začala jsem denně cvičit , v jídelníčku vynechala sladkosti a tučná jídla a poslední jídlo snědla v 17.oo hod. Kila šla dolů, ale teď se to obrátilo.Vynořil se jiný problém. Denně se v noci kolem 2-3 hod. probouzím a v polospánku jdu a sním, co mi přijde pod ruku. Nemám vůbec zábrany, cpu se vším. Samozřejmě že vím, kde jaké potraviny doma jsou. Nejraději bych nic nekupovala, ale to vzhledem k rodině nelze. Veškerá předsevzetí z večera jsou v noci pryč. Připadám si jako blázen, protože dělám přesně to, co nechci. Kristýna

 

Jak řešit noční přejídání

Současná doba se svým kultem štíhlosti způsobuje čím dál více problémů. To, jak se máme vnímat, jak jedině být pro ostatní „přijatelnou“, se řídí zcela extrémními nenormálními pravidly. “Být normální ženou“ je totiž v současnosti tvořeno módními trendy, byznysem a krásou, nikoli především posláním být láskou, maminkou, babičkou. Tak jsou hlavními sociálními ukazateli naší lidské hodnoty jen povrchní charakteristiky – hyperštíhlost , vysportovaná postava, silikonová ňadra a smyslné rty.

Je pravdou, že člověk je bytost optická a svůj první dojem o druhých si utváříme především na základě zrakového vjemu. Možná však zde je ten začátek konce. Jako dívky a ženy totiž chceme být muži vybrány mezi ostatními právě my. Bojíme se nebýt podle uznávaných mír 90-60-90 cm. Jenže to je jen ideál neboli zcela mimořádný úkaz nikoli všeobecný průměr.

Děsíme se, že nebudeme atraktivní při výběru, že nebudeme dost hezké pro své partnery, že nebudeme úspěšné při výběru do zaměstnání. Snažíme se tedy do těchto ideálních, nereálných tělesných parametrů vměstnat.
Reklama tu též dělá své ničivé dílo. Na bilboardech vidíme jen naprosto krásné a tudíž naprosto šťastné lidi. Jediná cesta ke štěstí podle nich vede přes fyzickou krásu, moře peněz, závodní auta a whisky se sodou. Ale většina z nás si o tomhle všem může nechat jen zdát. Jsme tedy systematicky tlačené do pocitů úzkosti a strachu před tím, že zůstaneme osamocené a nešťastné.

Jedním z vyústění těchto pocitů jsou i neodborné snahy o hubnutí a následné „ porouchání normálního mechanismu stravování“. Mluvíme o poruchách příjmu potravy (PPP) a z nejznámějších mezi nimi jsou anorexie a bulimie. I když je to pro okolí nepochopitelné, postižené ženy ( a přibývá i mužů ) vnímají celou situaci skutečně poruchově. I při totální vyhublosti mají z jídla masivní pocity úzkosti a strachu, že ztloustnou a že se tím stanou nepřijatelnými. Jediný pocit duševního klidu prožívají, když nejí vůbec nebo když jídlo vyzvrací.

Mezi nově uznávané poruchy příjmu potravy byl zařazen i tzv. Syndrom nočního jedlictví, NES (Night Eating Syndrom). Vyskytuje se u jedinců hubnoucích tvrdou redukční dietou a nesprávným postupem. Milá Kristýnko, bohužel je to váš případ. Na rozdíl od ostatních máte ocelovou vůli, ale psychika si i u vás našla „tajnou cestičku k jídlu“.I když si člověk postižený tímto syndromem vše uvědomuje, není schopen své přejedení v noci ovládnout. Tu silnou vůli zkrátka máte v noci oslabenou.

Zásadní chybou, kterou děláte je ukončování jídla v 17 hodin. Pro tělo je to pak do snídaně strašně dlouhá doba, zpomaluje se metabolismus a tudíž i hubnutí a mozek, psychika hledá řešení. Našlo ho v nočním přejídání. Jezte nejdéle tři nebo spíše dvě hodiny před odchodem na lůžko. Možná budou třeba i další opatření, ale to by bylo lépe, pokud byste se s námi, tedy s odborníky v Klubu Diana kontaktovala přímo. Ve vašem případě bych doporučovala některý z naších redukčních kurzů, které nyní zahajujeme. Laickým hubnutím bohužel k takovýmto malérům dochází, ale není to žádná tragedie, vyřešíte to, nebojte se.

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 5 600x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 60 996x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 600x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 404x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 581x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 111x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 146x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 764x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 353x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 841x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 181x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 14 973x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 200x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 082x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 518x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 089x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 175x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 208x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 109x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 760x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 265x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 260x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 726x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 055x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 131x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 405x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 672x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 591x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 692x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 6 014x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 335x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 5 939x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 400x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 054x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 210x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 5 018x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 260x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 547x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 202x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 337x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 334x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 566x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 510x)

 

 

nahoru