Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Zdravá strava jako posedlost

 

Moderní doba nabízí mnoho rad jak žít zdravěji. K zdravému životnímu stylu patří nekouření, cvičení, ale především zdravá výživa. Důsledky propagace zdravé výživy jsou v mnoha případech velmi pozitivní, ale velká zaměřenost na toto téma může mít i negativní následky zejména u lidí, kteří trpí velkou úzkostí se mže úsilí o zajištění zdraví touto cestou proměnit ve velké nebezpečí. Hrozí jim ortorexie.

 

Zdravá strava jako posedlost

Extrémní pozornost zaměřená na potravu a její účinky způsobuje ve stále větší míře v celém světě i u nás tzv. poruchy příjmu potravy (PPP). K těm známým patří mentální anorexie (chorobné nechutenství) a mentální bulimie (chorobné přejídání). Třetí poruchou, která ve svém výskytu poslední roky sílí, je orthorexia nervosa (česky ortorexie). Jde o přílišnou, extrémní starost o zajištění svého zdraví a psychického klidu konzumací pouze zdravých potravin. Původně pozitivní snaha se u úzkostných lidí může přeměnit v patologickou posedlost ohrožující až jejich život.

Začíná často nenápadně snahou o konzumaci biopotravin nebo makrobiotikou, vegetariánstvím či veganstvím. Tito lidé se snaží přijímat nechemizované potraviny, vyhýbat se potravinám vypěstovaným pomocí umělých hnojiv i potravinám obsahujícím uměle vyrobené látky (např. éčka). Bohužel však u některých jedinců veškerá opatření nevedou k psychickému klidu, ale naopak k chronické hrůze, napětí a dalšímu vyhýbání se potravě.

Postižení se postupně dostávají do slepé uličky, přestávají věřit i tomu, co výrobci píší na obalech a nejraději by si své potraviny pěstovali sami. Jídelní repertoár se jim neúnosně zužuje a oni hubnou až do nebezpečné podvýživy. Každá stravovací chyba je prožívána jako silný pocit viny až zoufalství a deprese. Podobně jako u anorexie může být na konci této poruchy i metabolický rozvrat, selhání orgánů, smrt. Původní porucha příjmu potravin se může rozvinout až v těžkou obsedantně kompulzivní poruchu, při které jedinec již nemá sílu vykonávat běžné denní činnosti, či zaměstnání. Má nutkavé myšlenky a jediné téma, které stále naplňuje jeho život.

Proto, máte-li pocit, že se stále zabýváte zdravou skladbou své potravy a že se čím dál více jídla bojíte, bylo by lépe, dříve než se tato porucha nebezpečně zvětší, vyhledat pomoc odborníků. Nejprve zajděte na konzultaci ke klinickému psychologovi, slabší forma a nižší úzkost se dá vyřešit psychoterapií. Pokud však psycholog uzná za vhodné, dá vám doporučení k návštěvě psychiatrické ambulance. Při užívání léků proti úzkosti a antidepresiv se může celá záležitost zklidnit, až úplně vyléčit. Není tedy třeba se bát ani stydět, ale jednat.

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 7 368x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 61 612x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 698x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 508x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 684x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 208x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 245x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 873x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 476x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 956x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 289x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 15 079x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 302x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 175x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 615x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 199x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 292x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 312x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 210x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 947x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 368x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 385x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 845x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 161x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 240x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 511x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 771x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 692x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 833x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 6 126x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 437x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 6 042x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 549x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 154x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 321x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 5 105x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 379x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 655x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 298x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 397x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 430x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 667x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 605x)

 

 

nahoru