Klub Diana články o hubnutí, účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy

Skupinové hubnutí

Internetové hubnutí

Cvičení

Fit Bodystyling

Pilates

Zum Light

Power jóga

Psychologická poradna

Jak se stát lektorkou

Články

BMI

Kontakt

PhDr. Zdeňka Sládečková

MUDr. Petr Sládeček

 
Klub Diana účinné hubnutí, dieta, cvičení, zdraví a krása pro ženy
Klub Diana
články o hubnutí
 
Klub Diana - články o hubnutí

Články o hubnutí.
Boj s kilogramy v klubu Diana!

 

Boj s kilogramy prohrává v tuto chvíli mnoho dalších lidí. Lékaři mluví o celosvětové pandemii obezity a bijí na poplach zejména kvůli zdravotním následkům.

Kilogramy mohou ničit i lidské vztahy, rodinu dětem, životní pohodu a štěstí. I když to vypadá povrchně, je nutné přijmout fakt, že je jakási nepsaná norma, ve které jsme se svou hmotností pro své okolí i partnery přijatelní.

Přečtěte si více o těchto problémech - Přehled článků.

 

Klub Diana - PhDr. Zdeňka Sládečková

Tipy, jak zastavit útoky hladu

 

BERLÍN (INT, alf) - Tuhle situaci zná asi každý, kdo se pokoušel zhubnout. Naprosto znenadání se objeví šílený hlad a během několika minut jsou všechna dobrá předsevzetí pryč a člověk sní, na co přijde. Co se dá proti takovým zákeřným záchvatům hladu dělat?


1. Vyhnout se možnosti, že se dostaví. „Tyto útoky jsou ve skutečnosti záchvaty paniky v centru, které řídí příjem potravy,“ vysvětluje psycholožka Cora Besser-Sigmund z Hamburku. Podle lékařských zjištění jde o následek prudkého poklesu hladiny cukru v krvi při hubnutí. A přesně to by se nemělo stát. Proto není možné vynechávat obědy a večeře, ale jídlo si rozdělit po celý den do pěti malých porcí.

2. Zavřít na deset sekund oči. Už samotná otázka: Proč bych měla vlastně něco hned teď sníst, pomůže zbrzdit touhu po potravě. „Zkuste si objasnit, jaké motivy se nacházejí za útokem hladu. Zda to je problém s láskou, ve vztahu, nebo pouhá touha mlsat.“

3. Okamžitě se napít studené vody. Studená voda funguje jako startér spalování kalorií. Jak se žaludek ochladí při ohřívání, tak trvá nějakou dobu, než se vrátí do původní teploty a to spálí kalorie. Mimoto vypití sklenice vody trvá asi dvacet sekund. A to může být přesně doba impulsu, kdy mozek nutí jíst člověka něco tučného nebo sladkého.

4. Vyčistěte si zuby. Zní to kuriózně, ale chuť zubní pasty vás odtáhne od chuti jíst. Ten, kdo je často postihován útoky hladu, měl by u sebe mít kartáček s nějakou ostrou pastou. Tím se ochrání.

5. Černobílé myšlení. Zkuste si představit dort nebo pizzu, jak vypadá černobílá. Nebo se na dobrotu podívejte brýlemi se zeleným či modrým barevným filtrem. Přejde vás chuť to jíst.

6. Malé hříchy. I při hubnutí si můžete dovolit nějaký ten hříšek, vše zakázáno není. Jeden kousek čokolády nebo pár gumových medvídků jsou přijatelným zločinem proti hubnutí. Počítejte s takovými hříšky rovnou v plánu své diety.

7. Jezte včas. Útoky hladu přicházejí nejčastěji večer, když jste doma sami a nudíte se. Proto musíte včas jíst dosyta, abyste se jim vyhnuli.


Komentář PhDr. Zdeňky Sládečkové z redukčního klubu Diana www.klub-diana.cz

Pocitu náhlého hladu říkáme „vlčí“. Vyjmenované tipy, jak mu nepodlehnout, jsou vhodné. Kždý si může vybrat způsob, který mu nejlépe vyhovuje. Jen bych upřesnila radu číslo 2. Zde jde spíše o akutní chuť na něco, co přináší kompenzační pocit slasti proti právě prožívaným negativním pocitům. Nejde tedy o hlad, ale touhu vychutnat si něco příjemného.

Všechny tyto rady jsou však celkem k ničemu, pokud dotyčná osoba nemá zaveden správný redukční jídelníček. Když chceme hubnout, je třeba umět pro sebe vytvářet příjemný jídelní styl. Dodržujeme-li ho, náhlé pocity akutního hladu brzy vymizíProto je vlčí hlad vždy zprávou, že v našem jídelníčku je něco v nepořádku.
Článek byl uveřejněn v deníku Blesk, 2006

 

Autor: PhDr. Zdeňka Sládečková
Přečteno: 6 438x

Přehled článků

 

Chci si udržet manžela      (přečteno: 61 613x)
Jak řešit noční přejídání      (přečteno: 5 699x)
O otcovském ledovém srdci      (přečteno: 5 508x)
O ohýbání stromku, dokud je ještě mladý      (přečteno: 4 685x)
„Ta tlustá Bára má všechno!“      (přečteno: 5 208x)
Jak se zbavit závislosti na čokoládě?      (přečteno: 5 245x)
Jak bojovat se žravou depresí?      (přečteno: 2 873x)
Jak hubnout se slabou vůlí?      (přečteno: 6 476x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 9 956x)
Máte dostatečnou vůli zhubnout?      (přečteno: 8 289x)
Rychlokurz hubnutí 1. díl      (přečteno: 15 079x)
Rychlokurz hubnutí 2. díl      (přečteno: 10 302x)
Rychlokurz hubnutí 3. díl      (přečteno: 9 175x)
Rychlokurz hubnutí 4. díl      (přečteno: 9 615x)
Rychlokurz hubnutí 5. díl      (přečteno: 8 199x)
Rychlokurz hubnutí 6. díl      (přečteno: 10 293x)
Vysoká škola sebevědomí      (přečteno: 7 312x)
Hodíme se k sobě, miláčku?      (přečteno: 7 210x)
Dokážete sama zhubnout?      (přečteno: 8 947x)
Zdravá strava jako posedlost      (přečteno: 7 368x)
Dieta a úzkost      (přečteno: 8 386x)
Vánoce – postrach nebo posila diety?      (přečteno: 4 845x)
Situace, ve kterých se tloustne      (přečteno: 6 161x)
Obezita jako psychická obrana      (přečteno: 5 240x)
DIETA A TEMPERAMENT      (přečteno: 5 511x)
DIETA A STRES      (přečteno: 5 772x)
Kouzelná dětská snídaně      (přečteno: 7 692x)
Teď zhubněte doopravdy!      (přečteno: 10 833x)
Novoroční týdenní dieta na hubnutí      (přečteno: 6 126x)
Tipy, jak zastavit útoky hladu      (přečteno: 6 438x)
Znáte nejúčinnější formy hubnutí?      (přečteno: 6 042x)
Kdy začít s dietou?      (přečteno: 4 549x)
Proč nejsem víc sebevědomá?      (přečteno: 5 154x)
DIETA A DEPRESE      (přečteno: 6 321x)
Zažeňte podzimní depresi!      (přečteno: 5 105x)
Tátovi jsem se nelíbila      (přečteno: 4 380x)
Máma trpí uklízecí mánií      (přečteno: 5 656x)
Léky na hubnutí      (přečteno: 6 298x)
Desatero zdravého hubnutí      (přečteno: 8 397x)
KILA NAVÍC V MILOVÁNÍ NEVADÍ      (přečteno: 4 430x)
Jak netloustnout při noční směně      (přečteno: 4 667x)
DIETA A IQ      (přečteno: 5 605x)

 

 

nahoru